HANİMİŞ MİRAS?

Nerdesin?  Onlarca 'kız sen nerdesin?' mailim birkaç tanede  'nereye kayboldun' yorumum var yazılarımın altında. Demek ki m...

14 Ocak 2016 Perşembe

NASIL UYUNUYORDU?

Yastığı sağa sola çeviriyorum. Gözlerimi fazla sıkmışım açıp rahat kapanmasını sağlıyorum göz kapaklarımın. Tuvalete mi gitsem. Tuvaletimi yapmadan uyuyunca kabus görüyorum. Ama şimdi terlikleri giy alt kata in tuvalete gir iyice kaçacak o uyku. 

Öbür tarafa döneyim bari kolum altımda kaldı. Dönüyorum. Sabah saçlarıma fön mü çeksem. Yarın önemli bişey yok öbür gün arkadaşlarla görüşürüm belki yarın çekeyim fönü. Nereye gitsek. Bu havada sigara içilebilen dış ısıtmalı mekan lazım. Geçen içtiğim kahvenin adı neydi ya. Yok çay kahve demiyeyim iyice çişim geliyor.

Canın omuzuna mı yatsam. Ters yatmış anasını satayım. Canı uyurken düz çeviriyorum. Kolunu falan düzeltip omuzuna yatıyorum. Ruhu duymuyor. Bez bebekmiş gibi yastıkmış gibi itip kakıyorum. Valla öbür dünyada hesap soracak bu yüzden. Kazağıda yumuşakmış. Ben mi aldım bu kazağı ki.. Allah allah. Nerden aldım acaba.



Gene rahat olmadı dur Can'ı ters çevireyim bari. Sıcak mı oldu oda. Kaçta yanıyo doğalgaz acaba. Anamızı öpücek bu ay bu doğalgaz. Hava soğuk diye açıyoruz ertesi gün hava ısınıyor. Kapatıyoruz, bir soğuyor hava buz. Sevgili Mikailin işine akıl sır ermiyor. Küresel ısınma falan anladıkda feleğimizi şaşırdık bi sabit tut şu havayı diye dua ediyorum.

Can kendi kendine tekrar düz dönüyor. Lannn benden izin aldın mı. İnsiyatif kullandı hayvan. (hayvan derken kelebek, uğur böceği falan) bidaha dön öbür tarafına sarılamıyorum.

Yatsın yanımaaa. Sarılmasın dönsün uyusun! Sarılsın ya ne işe yarıyor bu. Bacağımı kolumu üstüne atayım hatta. Bu şarkıyı hangi ezik yazdı ya. O nasıl bir umutsuzluk. Saate bakayım. Oha yatalı bir buçuk saat olmuş. Uyu Miras.

Dam üstünde un eler. Daaaam üstünde un eler! Yok o da başka bir blog konusu. Bicikleri getirme aklına getirme unut onları!

Nasıl uyunuyodu ki? Ciddi ciddi bilmiyorum uyumayı. Uyumayı bilmeyen insan mı olur. 3 santim kaplumbağam bile 3 ay kış uykusuna yatıyor. Kaloriferlerde açık nerden anlıyo ki kışı acaba. Gerçi biyolojik saattir. Bu saatte Can da uyanmaz kaplumbağayı uyandırıp ona mı sorsam nasıl uyuyorsun diye? Tospağadan medet umuyorum saat 2 oldu yat Miras. Gözünü sıkma Miras.

Yemek yapmayı hadi beceremiyosun onu anladık da uyumayı niye beceremiyosun acaba?
Beynimi kapatmak için düğme olsa keşke. Şansıma o da popomda olurdu heralde. Meyveli soda mı içsem ki. Hazımsızlık da değil. Aha çişim geldi soda moda dersen öyle olur. İşin yoksa yap gel bidaha dene uyumayı.

Her akşam yaşadığım yatma faslımın özeti. Bu normal mi? Başını yastığa koyar koymaz uyuyan insanlar var. Nasıl yapıyorlar. Daha önemli bir sorum var. Ben manyak mıyım? 

Nasıl uyunur bilen varsa söylesin sevaba girer valla billa. 

Ne oldu? Her şeyi yaparım ben. Dünya da yapamayacağım şey yok. Kafama koyarsam başarırımlar...
Şu anda kendi kendimi huzurlarınızda g*t ediyorum. 
Sen önce uyumayı öğren!

26 yorum:

  1. sabah çok erken kalksan da uyuyamıyon mu sen dijital misin ya nasıl uykun gelmez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok saçma sapan şeyler düşünüyorum kafamı yastığa koyunca :D

      Sil
    2. zihin boşaltma ve gevşeme tekniklerini çalış başla netten :)

      Sil
    3. 3. gözüm açılır nirvanaya ulaşırım ben uyumaya çalışırken :D araştırıyorum

      Sil
  2. Bende gece kuşuyum ama kendimce formül buldum: Kitap okumak. Eşim erken yatıyor, ben salonda okuyorum uykum gelince ( göz iflası) kalkıyorum veeee... Uykum yine buharlaşıyor. Derken telefona epub reader program yükledim e- kitap okuyorum yatakta. Öyle 1-2 saatte uykuya mecburen yenik düşüyorum ( kitabı ona göre seçmek suretiyle, sıkıcı yorucu olsun yeter)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bende okuyorum her gece uyumadan önce mutlaka okurum ama benim sıkıcı kitabım yok ya da olsa da anlamıyorum okuyorum yani sıkıcı mıkıcı demeden. Telefon daha çok göz yorabilir bir deneyeyim onuda.

      Sil
  3. Mirascığım,
    Kafana gelen şeyleri düşünmemeye çalış demeyeceğim çünkü işe yaramadığını biliyorum :) Benim taktiklerim:
    Karanlıkta televizyonda alt yazılı film seyretmek,
    Ballı süt içmek (gribime de de iyi geliyor:)
    Akşam yemeğinde ayran içmek (Kuru nane koy üstüne bak çok lezzetli oluyor, Kıbrıs'ta hep öyle içiyorlar)
    Tabi bunlarla beraber akşam kahve, çay içmezsen, bayılıp uyuyorsun canım.
    Bir dene bakalım inşallah bu gece işe yarar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi mi? Ayran süt içerek sanat filmi seyredeyim bu akşam bari kafayı yiyeceğim yoksa :D

      Sil
    2. Miras günaydın :)
      Nasıl geçti bu gece, işe yaradı mı taktikler, deliksiz uyuyabildin mi?

      Sil
    3. çaresizlikten ikinci bardak ayranın içine sarımsak da koydum 12 olmadan bayılmışım. Ama sabah işe gelmek için ağzımı badana fırçasıyla yıkasamda çıkmıyo kokusu :D bu akşamda süt deniyim bari :D

      Sil
    4. Sarımsak, soğan iyi akıl etmişsin. Ama Can'a da yedir, birde onla uğraşma, kokuyorsun diye dürtmesin.:) Geçen nezleye/uykuya iyi gelir diye çiğ soğan yedim, benimki yemedi. Yatakta aramızdan E-5 geçiyordu :)

      Sil
    5. Hahhhhaa :D Yok ben özellikle yemezse hohluyorum ona o da bildiği için ben söylemeden yiyor. sırf hohlamayayım diye :D o da bir yöntemmmm...

      Sil
  4. Papatya çayı içmeni öneriyorum. Uyku için birebir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. papatya ve melisa denedim. olmadı aktardan gerçeklerini alıp kaynatıp içtim. olmadı bi ara kaşıkla yemeyi bile düşündüm ((: beni kesmiyolar

      Sil
  5. Aynı sorundan yakınıyorum bende..Kafayı yastığa bir koyuyorum kafa yastığa değil binlerce düşüncenin oturup sohbet ettiği bir masaya kalkıyor sanki.Şu adam uyuyacak bana müsaade düşünceler de diyemiyor herhalde.Masada oturdukça oturuyor.Sonu nereye gidecek merak ediyorum.Atom mu parçalayacaksın mübarek gel paşa paşa uyuyalım değil mi?...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki millet vekili falan olmamışız o zaman düşünsene halimizi :D Gerçi onlarında pek düşündüğünü sanmıyorum ama biz olsaydık heralde düşünürken uyuyacağız diye kafayı yerdik (: Bak ayran önerdiler naneli. Ballı süt önerdiler. Bende işe yaramasada papatya çayı da fena fikir değil. Allah yardımcın olsun :D Hepsini bi karıştır iç. Olmadı eterle bayıltalım kendimizi

      Sil
  6. Yatağa yatınca beni düşünmeye başla uyursun hemen :D
    Çocukken yapılan şeyleri dene ne bileyim sıcak süt iç sonra hayal kur.En son ne zaman hayal kurdun? Hayal kurmaya çalışıp da gözünün önüne bicikleri getirme! Güzel,mutlu günlerin hayalini kur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyama girme kız sonra (: sargoş girersin sen kesin bide. bide suratıma bi tane yapıştırırsın yanlışlıkla. Sabaha da bişey hatırlamazsın. :D ama ben uyanıp ne rüyaydı be of falan derim. Bi dejavu oluruz... :D he?

      Sil
    2. Yaa amaa ayıp ediyorsunn ben senin yüzüne niye yapıştırayım hiç de öyle şeyler yapmaaamm gerçi bir tanıdık geldi ama :D

      Sil
  7. yastığa kafamı koymamla nasıl uyuyorum bi bilsen kihkihkih :) dertsiz tasasız oh mis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: kıskandım yaaaa ama aşkolsun. Çok güzel bişey keşke hepimiz yapabilsek

      Sil
  8. :))) çok şirin bir yazı olmuş ben de sendenim bu arada hemen uyuyamam :)

    YanıtlaSil
  9. Sana benim evlatları gondereyim bi gün sabahtan aksama gece 11 en geç kuş gibi uyursun..garanti.
    Adres ver.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Vallahi tek çözüm bu galiba. Hiperaktifler sanırım. Allah kolaylık versin

      Sil
  10. Beni anlattin sanki. Kafami yastiga koyar koymaz her bir memleket meselesi gelir aklima. Tam uyurum çocuklar uyandirir. Zombi gibiyim yillardir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki biz kurtaracağız dünyayı. Fazla düşünen insanlarız demek ki. Hayır o kadar düşünüyorum vatana millete bir hayrımda yok manyak mıyım neyim :D

      Sil