HANİMİŞ MİRAS?

Nerdesin?  Onlarca 'kız sen nerdesin?' mailim birkaç tanede  'nereye kayboldun' yorumum var yazılarımın altında. Demek ki m...

28 Nisan 2016 Perşembe

NAZAR

-Maşallah sana teyzeciğim çok güzel gözlerin var maviş maviş.
Hergün bastonunu kapıp kar kış demeden, yağmur, sıcak dinlemeden ekmeğini almaya gelen bu tatlı dilli teyzeye bayılıyordum.
-Yok be Mirasım güzellik mi kaldı geldik 80 yaşına, bir ayağımız çukurda.
-Ayyy Allahım senin ki gibi yaşlılık versin daha bi kere çocuk çocuk, torun göndermedin maşallah hergün dipçik gibi  gelip kendi alışverişini yapıyorsun. Bak senin  yaşındakiler yataktan kalkamıyorlar sen fıldır fıldır herşeyini kendin yapıyorsun. Tahtalara vurayım.

2 gün sonra... Kurban bayramı sabahı...




Telefonla konuşuyorum. Karşı caddeden gördüm maviş teyzeyi. Geleni gideniyle bayramlaşıyordu. Başı kalabalık Miras telefonla işin bitsin gider sarılırsın teyzeye elini öpersin dedim kendi kendime. Yarım saat sonra bir ambulans yanaştı mahalleye. Yaşlı teyze hakkın rahmetine kavuşmuş. Öte tarafa intikal etmiş. Sonrasında ne olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur.

-Bööööğğğğğğ (sümük sümük salya) Cannnnnn, kocacımmmm. öldüüüüü.
-Dur bi sakin ol, kurbanlığa mı ağlıyosun sen neye ağlıyosun. Kestik öldü evet kavurmayı yerken ağlamayacaksın ama.
-Ne kavurması salak teyze öldü.
-Hangi teyze? 
-Maviş teyze.
-Sen mi öldürdün salak ne ağlıyosun böğüre böğüre.
-Ben öldürdüm!
-Nası öldürdün. Bişey mi dedin kadına? Kalp krizi  mi geçirtdin. Vurdun mu yanlışlıkla naaptın. Polisi ara.
-Yok be niye vurayım. Maşallah dedim. böğğğ...
-....!
-.....?
-Miras kaçan danalardan biri mi tepti aşkım seni?
-Yok 2 gün önce maşallah dedim kadına bugün öldü böööğğğğğğ. Tahtaya da vurdum. Hıııı plastiğe mi vurdum yoksa tahta diye? Maşallah dedim 3 gün yaşamadı. Atasözü ve deyimler sözlüğünün görüntülü açıklaması gibi oldum. bööğğğğ....



Mahalleli anlayamadı niye bu kadar çok ağladığımı. Bende anlatamadım tabi. Ne kadar içli kız falan dediler. Ah bi bilseler adım uğursuza çıkacak zaten. Hiç  sesimi çıkarmadım.

O bayramın birinci günü, beni ağlarken susturamadılar, Can'ı da gülerken. Teyzeciğim, gözüm kaldıysa hakkını helal et. Söz bir daha vurduğum yerin hangi maddeden oluştuğuna çok dikkatli bakacağım. Bu atasözünü kim bulduysa öte tarafta yakasına yapışıp hesabını da soracağım. Bayram sabahı elini öpemeden gitti kadın. Tek tesellim çocuklarıyla torunuyla bayramlaşıp gitti. Yine de ahirette pek gözüne gözükmesem iyi olur.




4 yorum:

  1. Ayy başın sağolsun. Ne fena olmuş. Çok üzüldüm. Teyzenin vakti gelmiş belli ki. Sapasağlam kadın neden birden vefat etsin. Bir de aklında olsun derler ki; bir şey söylerken tahtaya falan vurmayın söylediğiniz şeyi çağırmış olursunuz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heeee anladım biyere vurmayayım o zaman. Şom ağzımı da kapatayım. sorun anca o zaman çözülücek gibi (:

      Sil
    2. Ayy olur mu hiç. Vadesi gelen gidiyor. Yapacak bir şey yok.

      Sil
  2. Ya hu kadıncağızın vadesi gelmiş demek ki . Allah rahmet eylesin . Tahtaymış , plastikmiş ....inanmayın böyle şeylere :)

    YanıtlaSil